broeken…nogmaals!

De zoon had (en heeft nog steeds) nieuwe broeken nodig. Binnenkort moet hij naar school, dus ik dacht van die lekker gemakkelijke broekjes te maken met een rek, in één, twee, drie aan en uit om naar toiletje te gaan, prima plan! Tot we naar de infodag gingen op school en de juf vertelde dat de kindjes zeker een zakboekje in hun broekzak moesten stoppen. Okee, zakjes werden toegevoegd aan het grote broeken-masterplan.

The son was (and still is) in need of new trousers. He's soon off to school, so I wanted to make super-easy trousers with elastics, on and off in the blink of an eye to go potty, great plan! Until we went to the  info evening at the school and the teacher told us that the kids definitely needed to have a handkerchief in their trouser pockets. Okay, pockets added to the grand trousers-masterplan.

Dit is een broek die ik een tijdje geleden maakte en ze past hem perfect.

This is one I had made a while ago now, and it fits perfectly.



Dit is een detail van de opzetstukken Ze komen boven de knieën, wat mijn man vreemd vond, maar ik vind ze mooi!

This is a detail of the design-y element. They end up above the knees, which my husband thought was weird, but I like it!


Op het basis patroon van deze broek maakte ik een nieuwe met wat meer tralalaatjes eraan…
Based on this pattern, I made a second one with a bit of extra…


...paspelletje aan de zak…
...paspel for the pockets…




...aan de pas…
...and the back…


...en een eekhoorn erop geflockt.
...and a flocked squirrel on the bottom.


Twee klaar, veel te gaan. Ik weet alleen nog niet zeker of ik me aan dit patroon ga houden of toch eens iets nieuw ga proberen. De stof ligt al klaar...

Two down, many to go. Just wondering whether I would stick to this pattern, or try out something new. The fabric is waiting…

Patroon/pattern: Knippie 5/2012
Stof/Fabric: Rode jeans/red jeans: stoffenspektakel
Gele/yellow canvas: Facebook.

-TNOC-

Reacties