Sportdag

Vrijdag had onze kleine man zijn eerste sportdag. 't Is te zeggen, sport-namiddag. Allee ja, als puntje bij paaltje kwam: sport-anderhalfuurtje. Maar toch, ik wilde een nieuwe jogging voor hem maken. Ik vond prachtige groene joggingstof bij Pauli en gebruikte een restje Soft Cactus voor wat details. (Dat is een restje van iets wat geknipt, maar niet genaaid is, volgordes durven hier al wel eens wijzigen.)

On Friday our little guy had his first sports-day. Well, actually, sports-afternoon. And in the end it was more of a sport-hour-and-a-half. Anyway, I wanted to make him a new sports outfit. I found very nice fabric at Pauli and used the remains of some Soft Cactus for the details. (These are remains of cut but not yet made project, orders tend to shift around here.)

Ziehier de nieuwste hoodie in de kast van onze man:

Behold the newest hoodie in my little guy's wardrobe:


Om de kap te doen passen, heb ik wat trucjes moeten doen, oftewel een deel van de stof weg knippen (neen, katoen past niet over zijn hoofd!) en vervangen met een stretch groen stofje. Als hij de trui draagt, valt het helemaal niet op.

To make the hood fit, I had to do some magic, aka cut away fabric (no, cotton will not fit over his head!) and replace with a stretchy green. When he wears it, it's not noticeable.



De zakjes heb ik erbij geïmproviseerd (ideetje gestolen met mijn ogen van een andere trui) en vind ik wel leuke details.

The pockets came by improvisation (I stole the idea with my eyes from another sweater), and I quite like them.


Het originele patroon is de Dinosaur (nummer 22) uit Ottobre 3/2014. Veranderingen: ik heb de kap gedubbeld, er een paspel tussen gestoken, zakjes in gemaakt met paspel en een boordend onderaan.

The original pattern is Dinosaur (n° 22) of Ottobre 3/2014. Changes: I doubled the hood, added paspel, made pockets with paspel and added a stretch band on the bottom.

-TNOC-



Reacties

Een reactie posten