Voor interpretatie vatbaar

Of: hoe hetzelfde basis patroon er helemaal anders kan uitzien! Of ook: eentje min of meer volgens patroon, eentje volledig 'op den wilden boef'.

Or: how the same basic pattern can end up as something completely different! Or: one more or less according to pattern, one completely at random.



Ik vertrok van de Burda 7828, maar wilde er een zwangerschapstop van maken. Ik tekende een maat groter, voegde een beetje 'buik'ruimte toe en verlengde zo'n 15 cm (want het is toch maar een kort topje, vind ik). De mouwtjes liet ik weg.

I started with Burda 7828, but wanted to convert it into a pregnancy shirt. I drew one size up, added some 'belly'space  and added 15 cm in length (I find the top rather short). I left out the sleeves.

In de eerste creatie zie je de Burda er nog in. Uiteraard was ik veel te lui om de werkbeschrijving erbij te nemen, ik ben meestal van het principe: als ik niet weet waar een stuk moet, is het te moeilijk. Maar ik had het beter wel gedaan, want het voorpand is niet helemaal juist. Maar ach, met die dikke buik erin valt dat helemaal niet op ;-). Ik voegde een beetje paspel toe aan de randjes, en zoomde braafjes de randen om met de tweelingnaald.

In the first creation you can still see where it comes from: the Burda pattern. Off course I was to lazy to take out the working description, I usually think: If I don't know where a piece goes, it's to difficult. But I should have taken a look, because the front is not really as it should be. But hey, with my big belly in it, you can hardly tell ;-). I added some paspel on the front pieces, and finished off with a double stitch.






De tweede is volledig anders, niet in het minst omdat ik maar een klein beetje stof had. Deze is gemaakt uit een tricot sjaaltje dat ik op de kop heb getikt voor één euro! Ik tekende de twee voorpanden aan elkaar vast, en legde ze aan de stofvouw, gewoon om de maten en de lengte te behouden. Twee patroondelen aan elkaar, en voilà! Hier is zelfs geen naaimachine bij in de buurt geweest, alles is in elkaar gezet en afgewerkt met de overlock. Op een dik uurtje was hij klaar. Lekker luchtig.

The second one is completely different, not in the least because I had a limited amount of fabric. This one is made out of a tricot scarf I found for one euro! I drew both front panels together, and cut them double, just to have the sizes right. Two pattern parts together and voilà! I didn't even use my sewing machine for this one, everything is put together and finished off with the serger. Ready in one hour. Nice and airy.






Appel stof/Apple fabric: Bora
Bloemenstof/flower fabric: Mylène
Patroon/pattern: Burda 7828

-TNOC-




Reacties